لودر سایت
فایل اکسل محاسبات عدم قطعیت

جهت سهولت در محاسبات عدم قطعیت می توانید از این فایل اکسل استفاده کنید، در این فایل با وارد کردن تکرار های اندازه گیری یا مشاهدات (در صورت وجود) عدم قطعیت نوع اول محاسبه و همچنین با وارد کردن سایر مولفه های عدم قطعیت، عدم قطعیت ترکیبی و گسترده محاسبه می شود.

دانلود فایل اکسل محاسبه عدم قطعیت

جهت سهولت در برآورد عدم قطعیت اندازه گیری پیشنهاد می شود از نرم افزار جامع QMSys GUM Software برای محاسبه عدم قطعیت اندازه گیری شود.

جهت دانلود این نرم افزار کلیک کنید.

نویسنده پست: ghaemi mohammad

این سایت جهت ارائه اطلاعات بروز و تخصصی در حوزه سیستم های مدیریت کیفیت و اشتراک گزاردن تجربیات اینجانب در حوزه ارزیابی انطباق و ترویج و ارتقای این علم تشکیل شده است

4 پاسخ برای فایل اکسل محاسبات عدم قطعیت;

  1. سلام آقای مهندس و تشکر از راهنماییتان. برای جلوگیری از تخمین عدم قعطیت مجدد ، اثبات پایداری مولفه های تاثیر گذار روش خاصی وجود دارد یا همون کنترل های میانی کفایت میکنه ؟ ( حوزه فعالیت اینجانب سیم و کابل می باشد ). ایا روش اکسل شما برای محاسبات عدم قطعیت نمونه های دریافتی از اداره استاندارد قابل استفاده می باشد و یا فقط مختص تجهیزات آزمایشگاه می باشد؟ سپاس از لطف شما.

    1. با سلام و وقت بخیر، جهت اثبات پایداری مولفه های مختلف عدم قطعیت اندازه گیری، رویه های گوناگونی وجود دارد: برای مثال جهت اثبات پایداری مولفه A عدم قطعیت می تواند از حدود تکرار و تجدید پذیری استفاده نمود، برای اثبات پایداری تجهیزات، کالیبراسیون و…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *