لودر سایت

بهترین توصیه برای ارزیابی تامین کنندگان

خیلی از اوقات، همه ما تمایل داریم که مسائل را بیش از حد تحلیل کنیم و دلایل اساسی تصمیم گیری را فراموش کنیم. در نهایت همه چیز در مورد تصمیم گیری و توجیه دلیل انتخاب هایمان است. بنابراین، توصیه می‌ کنم آرام بنشینید، استراحت کنید، نفس عمیق بکشید و روی نکاتی تمرکز کنید که برای اهداف تصمیم‌ گیری برای شما مهم هستند. اگر در پیچیدگی بیش از حد مسائل مشکل دارید، نظرات همسالان یا همکاران خود را جلب کنید. ممکن است به شما پیشنهادات و دیدگاه در خصوص ارزیابی تامین کنندگان ارائه دهد.

معیارها را تعیین کنید

اول، باید مشخص کنیم که «چه چیزی» برای ما مهم است وقتی تصمیم می‌ گیریم با چه کسی تجارت کنیم. «چه چیزی» برای هر سازمانی متفاوت خواهد بود، اما توصیه می‌ کنم کار را سخت نکنید. از چه معیارهایی استفاده می کنید که تامین کننده انتخابی “X” به جای تامین کننده “Y” بهتر است؟

یک سیستم ارزیابی ایجاد کنید

سپس، نحوه درجه بندی یا ارزیابی تامین کننده را بر اساس معیارهای تعیین شده قبلی مشخص کنید. ارزیابی می تواند کیفی (به عنوان مثال عالی، خوب، ضعیف)، کمی (به عنوان مثال امتیاز 1 تا 10) و (یا) ترکیبی از هر دو باشد. باز هم، این ارزیابی برای تصمیم گیری شما و سازمانتان است، بنابراین انجام و نگهداری آن را ساده کنید.

یک روش ایجاد کنید

اکنون، شما باید «چگونگی ارزیابی» را ایجاد کنید. چگونه تامین کنندگان را ارزیابی می کنید، سوابق ارزیابی و فهرستی از موارد تایید شده را حفظ  کنید. مشابه هر چیز دیگری که در اینجا ذکر کردم، یک روش ساده برای انجام آسان وظایف مورد نیاز برای برآورده کردن استاندارد ایجاد کنید. 

توصیه ها

وقتی نوبت به ارزیابی تامین کنندگان می رسد، من به آنچه برایم مهم است پایبند هستم “توانایی آنها در تامین” بنابراین، من آنها را بر اساس عملکرد شغلی خود ارزیابی می کنم و معیارهای زیر را درجه بندی می کنم.

خدمات مشتری، زمان تحویل و هزینه.

خدمات مشتری

خدمات مشتری مهم است. هیچ‌ کس نمی‌ خواهد با خدمات ضعیف مشتریان مواجهه داشته باشد. علاوه بر این، خدمات مشتری شامل سهولت سفارش و سفارش مجدد، سهولت در بازگشت یا تعویض، و نحوه رسیدگی به مشکلات و حوادث ناگوار است. اگر یک تامین کننده خدمات خوبی به مشتریان ارائه ندهد، من تامین کننده خود را تغییر خواهم داد.

زمان تحویل

زمان تحویل نیز مهم است. هنگامی که نیاز به سفارش لوازم دارید، می خواهید آنها را به موقع دریافت کنید.

هزینه مهم است و بر بسیاری از تصمیمات تجاری تأثیر می گذارد. با این حال، هزینه اغلب با کیفیت مرتبط است، جایی که بسیاری از مردم تصور می کنند آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید (یعنی هزینه کمتر = کیفیت پایین). خوب، همیشه اینطور نیست. بسیاری از لوازمی که خریداری می‌ کنید توسط یک خرده‌ فروش یا توزیع‌ کننده ارائه می‌ شوند، جایی که کیفیت عرضه قبل از خرید ارزیابی شده است. بنابراین، من توصیه می کنم تامین کننده را بر اساس هزینه خرید و تحویل محصول به شما ارزیابی کنید.

وقتی نوبت به انتخاب و ارزیابی تامین کنندگان می رسد، تعیین نحوه انتخاب و ارزیابی تامین کنندگان واقعا به شما و نیازهای شما بستگی دارد. راه درست یا غلطی وجود ندارد. شما فقط باید فرآیندی داشته باشید تا دیگران آن را دنبال کنند تا از نتایج قابل تکرار اطمینان حاصل شود. با این حال، به یاد داشته باشید که آن را ساده نگه دارید و روی معیارهایی تمرکز کنید که به شما کمک می کند سریع تصمیمات هوشمندانه بگیرید.

نویسنده پست: ghaemi mohammad

این سایت جهت ارائه اطلاعات بروز و تخصصی در حوزه سیستم های مدیریت کیفیت و اشتراک گزاردن تجربیات اینجانب در حوزه ارزیابی انطباق و ترویج و ارتقای این علم تشکیل شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *