لودر سایت

انطباق با مشخصات و بیانیه های انطباق

ارزیابی انطباق با مشخصات

هنگامی که مشتری به یک بیانیه انطباق با مشخصات از پیش تعیین شده نیاز دارد، موارد متعددی وجود دارد که عدم قطعیت اندازه گیری بر بیانیه انطباق تأثیر می گذارد. برای ارزیابی صحیح انطباق، عدم قطعیت تخمینی بسط یافته را به (از) نتیجه اندازه گیری اضافه کنید (کم کنید) و تعیین کنید کدام یک از چهار سناریوی زیر اعمال می شود. پس از آن، می توانیم به درستی، انطباق/ عدم انطباق یا هیچ کدام را تعیین کنیم. برای آزمایشگاه‌ هایی که در گزارش‌ های آزمون(کالیبراسیون) خود بیانیه‌ های انطباق ارائه می‌ کنند، این یک ارزیابی مهم است که باید قبل از گزارش نتایج انجام شود.

 

1 | انطباق (درون حد)

نتیجه اندازه گیری در محدوده است، حتی زمانی که عدم قطعیت اندازه گیری در نظر گرفته شود. نتیجه با مشخصات مطابقت دارد.

 

2 | انطباق نامشخص

نتیجه اندازه‌ گیری در محدوده‌ ای با حاشیه کمتر از میزان لازم برای بیان انطباق با سطح اطمینان 95 درصد است. با این حال، نتایج نشان می دهد که انطباق بیشتر از عدم انطباق است.

 

3 | عدم انطباق نامشخص

نتیجه اندازه گیری با حاشیه کمتر از حد لازم برای بیان عدم انطباق با سطح اطمینان 95 درصد در محدوده نیست. با این حال، نتایج نشان می دهد که عدم انطباق بیشتر از انطباق است.

 

4 | عدم انطباق (خارج از حد)

نتیجه اندازه گیری در محدوده نیست، حتی زمانی که عدم قطعیت اندازه گیری در نظر گرفته شود. نتیجه با مشخصات مطابقت ندارد.

ارزیابی انطباق زمانی که نتیجه نزدیک به حد پایین باشد

نویسنده پست: ghaemi mohammad

این سایت جهت ارائه اطلاعات بروز و تخصصی در حوزه سیستم های مدیریت کیفیت و اشتراک گزاردن تجربیات اینجانب در حوزه ارزیابی انطباق و ترویج و ارتقای این علم تشکیل شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *