لودر سایت

تعیین فاصله کالیبراسیون به صورت ساده

مقدمه

تجزیه و تحلیل فاصله کالیبراسیون همواره  یک موضوع محبوب  بوده است. به نظر می رسد افراد سؤالات زیادی در مورد تجزیه و تحلیل فاصله کالیبراسیون دارند. در نتیجه، من یک پست در مورد 5 تا از بهترین راهنماهای فواصل کالیبراسیون ارائه کردم. اکنون، من یک روش جدید تجزیه و تحلیل فاصله کالیبراسیون را پیشنهاد می کنم.

 

پس از بررسی بسیاری از راهنماهایی که توصیه کردم، متوجه شدم که اکثر روش های موجود پیچیده هستند. من یک مهندس با سابقه در آمار کنترل کیفیت هستم، بنابراین برای من آسان است. با این حال، اکثر تکنسین ها مهندس نیستند و روش ها فراتر از استعداد ریاضی آنها است. حتی تکنسین های آموزش دیده نظامی که برای من کار می کنند از نظر آماری عالی نیستند. بنابراین، من می‌ خواستم روشی را توسعه دهم که برای افزایش بازده زمانی ساده‌ تر شده باشد و به من اجازه دهد تا کار تجزیه و تحلیل فاصله کالیبراسیون را به تکنسین‌ ها و پرسنل اداری خود محول کنم.

روش جدید تحلیل فاصله کالیبراسیون

هدف معادله پیشنهادی من ایجاد یک فاصله کالیبراسیون است که وقوع رویدادهای عدم انطباق (یعنی خارج از حد) را به حداقل می رساند. این معادله از حد رواداری کالیبراسیون (حد)، بایاس تجهیز(از آخرین کالیبراسیون)، و میانگین نرخ رانش برای پیش‌ بینی فاصله کالیبراسیون بعدی  استفاده می‌ کند.

علاوه بر این، سعی کرده‌ ام با کاهش حد رواداری کالیبراسیون به میزان دلخواه، اطمینان در پیش‌ بینی را افزایش دهم. این کار برای کسانی که سعی می کنند با الزامات ANSI Z540.3-2006 مطابقت داشته باشند (مانند تجزیه و تحلیل ریسک و حدود پذیرش)، یا افرادی که آستانه اقدامات اصلاحی (مثلاً تعدیل ها) را ایجاد کرده اند مفید است.

امتحان کردن

با استفاده از قوانین تصمیم گیری تنظیم تجهیز که در گذشته استفاده کرده ام، این معادله را بر اساس 80 درصد حد رواداری کالیبراسیون (یعنی p = 0.8) امتحان کردم. این امتحان با استفاده از طرح آزمایش کامل فاکتوریل با دو عامل در سه سطح (یعنی nk = 32) انجام شد. بدون اینکه خیلی فنی باشم، یک آزمایش نه مرحله ای بسیار کارآمد طراحی کردم که دو متغیر را در سه سطح (به عنوان مثال بالا، متوسط و پایین) آزمایش کردم و نتایج را در رابطه با متغیرهای مستقل و تعامل آنها ارزیابی کردم. با این حال، من هنوز نیاز به انجام برخی تحلیل‌ های کیفی دارم تا مطمئن شوم که این روش از قبل توسعه نیافته، الزامات کیفیت را برآورده می‌ کند.

می توانید درباره طرح‌ های آزمایش کامل فاکتوریال بیشتر بخوانید.

http://www.statease.com/pubs/doesimp2excerpt–chap3.pdf

محدودیت ها

پس از امتحان معادله در شرایط مختلف، سناریو هایی را مشاهده کردم که در آن معادله ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد یا نتایج بد (غیر قطعی) به همراه داشته باشد. بنابراین، من فهرستی از محدودیت ها را برای به حداقل رساندن یا حذف این شرایط تهیه کردم. 

 

لیست پیشنهادی محدودیت های تعیین فاصله کالیبراسیون به این شکل:

  1. باید سابقه  3 سال یا بیشتر کالیبراسیون وجود داشته باشد.
  2. میانگین نرخ رانش نباید از 50 درصد تلرانس تجاوز کند.
  3. گرایش نباید از 75% تلرانس تجاوز کند.
  4. فواصل کالیبراسیون جدید باید بین 3 تا 60 ماه باشد.

نتیجه

در پایان، من معتقدم که یک روش ساده برای انجام تجزیه و تحلیل فاصله کالیبراسیون ایجاد کرده ام. با این حال، من هنوز برای انجام تجزیه و تحلیل و ارزیابی آن، تلاش میکنم. با انتشار این اطلاعات، امیدوارم برخی از شما مایل باشید این روش را امتحان کنید و نظرات خود را به من بدهید.

منبع:https://www.isobudgets.com

نویسنده پست: ghaemi mohammad

این سایت جهت ارائه اطلاعات بروز و تخصصی در حوزه سیستم های مدیریت کیفیت و اشتراک گزاردن تجربیات اینجانب در حوزه ارزیابی انطباق و ترویج و ارتقای این علم تشکیل شده است

یک پاسخ برای “تعیین فاصله کالیبراسیون به صورت ساده”

  1. با درود و عرض احترام خدمت استاد محترم
    ضمن تشکر از زحمات جنابعالی در خصوص مطالب خوب و جدید به اشتراک گذاشته شده و نشر مطالب علمی موارد ذیل درخصوص فرمول تعیین فواصل زمانی کالیبراسیون های متوالی بیان می شود:
    1- در فرمول ارایه شده مشخص نیست که بایاس در کدام محدوده کاری تجهیز اندازه گیری می باشد، پیشنهاد می شود بیشترین مقدار بایاس در محدوه اندازه گیری مدنظر قرار گیرد.
    2- طبق فرمول فرض شده است که رانش تجهیز نسبت به زمان رفتار خطی دارد و این رفتار خطی یا غیر خطی بستگی به نوع تجهیز و تکنولوژی بکار رفته و کیفیت ساخت تجهیز و سابقه سازنده آن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *