لودر سایت

نحوه ایجاد دامنه تایید صلاحیت برای آزمایشگاه های ISO/IEC 17025

مقدمه

دامنه تایید صلاحیت  آزمایشگاه یک عنصر کلیدی از تایید صلاحیت  ISO/IEC 17025 و دارایی حیاتی برای مشتریان شما است و  تمام فعالیت هایی که آزمایشگاه شمابر مبنای آن تایید صلاحیت شده است را فهرست می کند.

 

با این حال، بسیاری از آزمایشگاه ها فراموش می کنند که اهمیت آن را هنگام دریافت تایید صلاحیت در نظر بگیرند. آنها فقط عجله دارند تا  دامنه ای از توانایی های خود را توسعه دهند و آن را به نهاد اعتبار دهی خود ارائه دهند.

 

درعوض، باید مطمئن شوید که دامنه ی تایید صلاحیتی را ایجاد کرده اید که هم برای آزمایشگاه و هم برای مشتریان شما کاربردی باشد.

 

این یک ابزار بازاریابی عالی است که بر تجارت شما تأثیر می گذارد.

 

وقتی مشتری به دامنه شما نگاه می کند، می خواهد یک یا چند مورد زیر را بداند.

 

  1. آیا آزمایشگاه شما دارای گواهی نامه ISO/IEC 17025 است،
  2. آیا می توانید “x” را کالیبره/آزمون کنید
  3. عدم قطعیت اندازه گیری شما چقدر است؟ و (یا)
  4. از چه روش هایی برای کالیبره/آزمون”x” استفاده می کنید؟

اگر دامنه تایید صلاحیت شما به این سؤالات پاسخ نمی دهد، ممکن است مشکلی داشته باشید که می تواند مشتریان بالقوه را دور کند.

 

در این راهنما، من می‌ خواهم که یک فرآیند پنج مرحله‌ ای ساده را به شما نشان دهم که به شما کمک می‌ کند تا یک دامنه شگفت‌ انگیز از تایید صلاحیت را برای آزمایشگاه خود ایجاد کنید. بعلاوه، من پیوندهای مهم زیادی را به منابع ارزشمند اضافه کرده ام که به شما در برآوردن الزامات ISO/IEC 17025 کمک می کند.

 

بنابراین، اگر به دنبال ایجاد یا به روز رسانی دامنه تایید صلاحیت خود هستید، بیایید شروع کنیم.

 

زمینه

زمانی که برنامه کالیبراسیون یک آزمایشگاه تایید صلاحیت شده را بر عهده گرفتم، به یاد دارم که برای اولین بار دامنه تایید صلاحیت را بررسی و به روز کردم.

 

سخت نبود بیشتر کارها قبلاً برای من انجام شده بود.

 

با این حال، زمانی که نیاز به اضافه کردن قابلیت‌ های جدید داشتم، همیشه در یافتن اصطلاحات و قالب مناسب برای استفاده با مشکل مواجه بودم.

 

بنابراین، من خط‌ مشی‌ ها، الزامات و راهنماهای منتشر شده توسط نهاد اعتبار دهی خود را مطالعه کردم. با این حال، من هنوز برای درست کردن آن تلاش می کردم. بیشتر راهنما ها برای دانستن قوانین عالی بودند، اما نمونه‌ های تطبیقی ​​دقیقی که نیازهای من را برآورده می‌ کرد ارائه نکردند.

 

بنابراین، برای الهام گرفتن، شروع به بررسی حوزه های تایید صلاحیت آزمایشگاه های دیگر کردم.

 

عالی بود! من توانستم چندین دامنه آزمایشگاهی را که شبیه به من بودند بررسی کنم و قالبی را که فکر می کردم با نیازهای آزمایشگاه من مطابقت دارد تهیه کنم.

 

اما رفع نیازهای آزمایشگاهم کافی نبود. من باید به سختی یاد می گرفتم که دامنه تایید صلاحیت ما به مشتریان فعلی و آینده ما کمک نمی کند.

 

در آن زمان، ما هر هفته تعداد زیادی تماس تلفنی با سؤالاتی در مورد قابلیت های کالیبراسیون خود دریافت می کردیم. ما با پاسخ دادن به سوالات مشتریان به آنها کمک می‌ کردیم، اما زمان ارزشمند خود را تلف می‌ کردیم و به‌ اندازه کافی سریع قیمت‌ ها را ارائه نمی‌ دادیم (زیرا دائماً با تلفن صحبت می‌ کردیم).

 

اکثر مردم توصیه می‌ کنند که پرسنل بیشتری را برای رسیدگی به حجم کار استخدام کنیم. با این حال، من مخالفم.

 

ما مشکل پرسنلی نداشتیم، مشکل ارتباطی داشتیم. ما به سؤالات مشتریان خود در مورد دامنه تایید صلاحیت خود پاسخ نمی‌ دادیم. بنابراین مشتریان مجبور شدند برای دریافت پاسخ سوالات خود با ما تماس بگیرند.

 

خوشبختانه آنقدر به خدمات ما علاقه مند بودند تا تلفن را بردارند و با ما تماس بگیرند!

 

از آن جایی که دامنه ما به سؤالات آنها پاسخ نمی‌ داد فکر می‌ کنید چند مشتری بالقوه را از دست دادیم ؟

 

من مطمئن نیستم؛ اما، شرط می بندم زیاد بود!

 

من مطمئن هستم که اکثر مشتریان بالقوه به دامنه تایید صلاحیت ما نگاه می کردند، پاسخی که به دنبال آن بودند را پیدا نمی کردند و به بررسی دامنه تایید صلاحیت  آزمایشگاه‌ های دیگر می رفتند.

این موضوع که یک مشتری دیگر از دست رفت، آزاردهنده بود!.

 

من نیاز داشتم که دامنه خود را طوری طراحی و قالب بندی کنم تا نیازهای مشتریانم را برآورده کنم. بنابراین، ما زمانی را صرف مستند سازی سوالات مشتری و شناسایی سوالاتی کردیم که بیشترین تکرار را دارد.

 

با این اطلاعات، تصمیم گرفتم اصطلاحات مورد استفاده در حوزه تایید صلاحیت خود را تغییر دهم تا نیازهای مشتریانمان را برآورده کنم (یعنی پاسخ دادن به سؤالات).

 

در نتیجه، ما توانستیم تعداد تماس‌ های تلفنی مربوط به سوالات را کاهش دهیم و سریع‌ تر به درخواست‌ های مشتریان برای قیمت‌ ها پاسخ دهیم.

 

محتوای مکالمات تلفنی ما از «آیا می‌ توانی X را کالیبره کنی» به «آیا می‌ توانم برای کالیبراسیون X یک نقل قول دریافت کنم» تغییر کرد. علاوه بر این، ما متوجه افزایش قابل توجهی در تعداد درخواست‌ ها برای نقل قول (هم از طریق تلفن و هم از طریق ایمیل) شدیم.

 

با در نظر گرفتن این موضوع، مشتریان بالقوه وقتی به  دامنه تایید صلاحیت شما نگاه می کنند، چه چیزی را می بینند. آیا آنها چیزی را که به دنبال آن هستند پیدا می کنند یا سراغ بررسی دامنه تایید صلاحیت آزمایشگاه دیگری می روند؟

 

چه در حال ایجاد اولین دامنه تایید صلاحیت خود باشید و چه نیاز به به روز رسانی دامنه فعلی خود را در نظر بگیرید، امیدوارم که این راهنما برای شما مفید باشد.

 

در این راهنما، یاد خواهید گرفت؛

  1. دامنه تایید صلاحیت  چیست؟
  2. آزمایشگاه های آزمون در مقابل آزمایشگاه های کالیبراسیون
  3. راهنما هایی برای ایجاد دامنه تایید صلاحیت
  4. نحوه ایجاد دامنه تایید صلاحیت(گام به گام)
  5. نمونه هایی از دامنه تایید صلاحیت

دامنه تایید صلاحیت چیست؟

بر اساس ILAC G18، یک دامنه تایید صلاحیت، بیانیه رسمی و مفصل فعالیت هایی است که آزمایشگاه برای آن تایید صلاحیت شده است.

 

اساساً، این یک لیست رسمی از آزمون  ها و/یا کالیبراسیون هایی است که آزمایشگاه شما برای انجام آن تایید صلاحیت شده است.

 

به تصویر زیر نگاه کنید. این تصویر گزیده ای از دامنه تایید صلاحیت مرکز خدمات Everett Fluke است. همان طور که متوجه شده اید، دامنه تایید صلاحیت  آزمایشگاه را فهرست می کند.

 

  • نام،
  • محل،
  • مدیر فنی یا کیفیت،
  • اطلاعات تماس،
  • شماره گواهی،
  • تاریخ انقضا، و

• فهرست فعالیت های تایید صلاحیت شده.

اکثر آزمایشگاه ها از دامنه تایید صلاحیت خود به عنوان یک ابزار بازاریابی برای نمایش توانایی های خود به مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می کنند. اگر قصد دارید همین کار را انجام دهید، مهم است که مطمئن شوید که دامنه شما دقیق و به روز است.

 

برای ارائه نتایج آزمون و کالیبراسیون معتبر به مشتریان خود، فعالیت ها باید در دامنه شما فهرست شوند. در غیر این صورت، باید نتایج را بدون در نظر گرفتن توانایی، تایید صلاحیت نشده گزارش کنید.

 

 

آزمایشگاه های آزمون در مقابل آزمایشگاه های کالیبراسیون

هر آزمایشگاه تایید صلاحیت شده ISO/IEC 17025 دارای یک دامنه تایید صلاحیت شده است. با این حال، تفاوت های جزئی در ارائه اطلاعات بسته به نوع آزمایشگاه وجود دارد.

 

دامنه  تایید صلاحیت برای یک آزمایشگاه آزمون مانند یک آزمایشگاه کالیبراسیون نمی باشد

 

با توجه به ILAC G18، دامنه تایید صلاحیت باید شامل موارد زیر باشد:

 

  • آزمایشگاه های آزمون – آزمون ها یا انواع آزمون های انجام شده و مواد یا محصولات آزمون شده و در صورت لزوم، روش های مورد استفاده.
  • آزمایشگاه های کالیبراسیون – کالیبراسیون ها شامل انواع اندازه گیری های انجام شده، توانمندی کالیبراسیون و اندازه گیری (CMC) یا معادل آن.

به تصویر زیر نگاه کنید. جدولی از ILAC G18 مشاهده خواهید کرد که اطلاعات معمولی را که در  دامنه تایید صلاحیت بر اساس نوع آزمایشگاهی فهرست شده است، فهرست می کند.

دامنه  های آزمایشگاهی کالیبراسیون معمولاً تابع اندازه‌ گیری، محدوده و عدم قطعیت CMC را برای هر فعالیتی که آزمایشگاه مجاز به انجام آن است، فهرست می‌ کند. این امر یافتن و مقایسه قابلیت و کیفیت اندازه گیری آزمایشگاهی را آسان می کند.

 

دامنه های آزمایشگاه آزمون معمولاً فقط فعالیت‌ ها و روش‌ های آزمونی را فهرست می‌ کنند که برای انجام آن‌ ها مجاز هستند. فقط تعداد کمی از حوزه‌ های آزمونی حاوی اطلاعات کمی در مورد توانمندی و عدم قطعیت هستند.

 

در نتیجه، اکثر دامنه های تایید صلاحیت آزمایشگاهی آزمون شامل اظهارات یا برآورد عدم قطعیت اندازه‌ گیری نمی‌ شود. این امر، مقایسه توانایی و کیفیت آزمایشگاه های آزمون را برای مشتریان دشوار می کند.

 

راهنما هایی برای ایجاد دامنه تایید صلاحیت 

اگر می‌ خواهید دامنه تایید صلاحیت  آزمایشگاه خود را ایجاد یا به‌ روزرسانی کنید، باید مطمئن شوید که الزامات ISO/IEC 17025 را برآورده می‌ کنید. خوشبختانه، راهنما های زیادی برای کمک به شما وجود دارد.

 

در این بخش، فهرستی از راهنما هایی را خواهید یافت که به شما در توسعه دامنه تایید صلاحیت کمک می کند.

 

اولین راهنمای که باید بخوانید ILAC G18 است. با استفاده از لینک زیر می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

 

ILAC G18

پس از آن، باید اسناد و راهنما های سازمان اعتبار دهی خود را بخوانید. این راهنماها به شما کمک می کنند تا نیازهای خاص خود را برآورده کنید.

 

در زیر فهرستی از چند مرجع اعتبار دهی آورده شده است.

 

A2LA

ANAB

PJLA

IAS

NVLAP

چگونه می توان یک دامنه تایید صلاحیت  ایجاد کرد

اکنون که اطلاعات پس زمینه خوبی در مورد دامنه تایید صلاحیت دارید، وقت آن است که دست به کار شوید و شروع به ایجاد یکی برای آزمایشگاه خود کنید.

 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که فرآیند پنج مرحله ای ذکر شده در زیر را برای توسعه دامنه آزمایشگاهی خود دنبال کنید.

 

  1. با نهاد اعتبار دهی خود تماس بگیرید و پیش نویس الگو را دریافت کنید.
  2. خط‌ مشی‌ ها و الزامات نهاد اعتبار دهی خود را بخوانید.
  3. سایر حوزه های آزمایشگاهی با قابلیت های مشابه را بررسی کنید.
  4. داده های خود را در قالب دامنه تایید صلاحیت وارد کنید.
  5. آن را همراه با درخواست خود به نهاد اعتبار دهی خود ارسال کنید.

استفاده از این فرآیند پنج مرحله‌ ای ساده به شما کمک می‌ کند تا یک دامنه آزمایشگاهی شگفت‌ انگیز برای تایید صلاحیت ISO/IEC 17025 ایجاد کنید که هم برای آزمایشگاه و هم برای مشتریان شما مفید خواهد بود.

 

اگر برای شروع آماده هستید، فقط به خواندن ادامه دهید تا در مورد تکمیل هر مرحله از فرآیند اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

  1. با نهاد اعتبار دهی خود تماس بگیرید و پیش نویس الگو را دریافت کنید.

برای ایجاد دامنه تایید صلاحیت، به یک الگو نیاز دارید. اگر یک نهاد تأیید صلاحیت را انتخاب کرده اید و در فرآیند درخواست یا تأیید مجدد هستید، با نهاد تأیید صلاحیت خود تماس بگیرید و یک الگو برای پیش نویس دامنه تایید صلاحیت  خود درخواست کنید.

 

  1. خط‌ مشی‌ ها و الزامات نهاد اعتبار دهی خود را بخوانید.

قبل از شروع به تکمیل پیش نویس دامنه تایید صلاحیت خود، خط مشی ها و الزامات سازمان اعتبار دهی خود را بخوانید. هر نهاد اعتبار دهی ترجیحات خاص خود را برای نحوه طراحی دامنه دارد. این کار به شما کمک می کند تا دامنه تایید صلاحیت خود را با استفاده از اصطلاحات و قالب صحیح ایجاد کنید.

 

علاوه بر این، حتماً راهنمای سازمان اعتبار دهی خود را بخوانید. آنها به شما بینش و راهنمایی می دهند تا از اشتباه کردن شما جلوگیری کنند.

 

دسترسی به اسناد سازمان اعتبار دهی شما آسان است. می توانید آنها را مستقیماً از وب سایت سازمان اعتبار دهی خود دانلود کنید.

 

برای کمک به شما، فهرستی از مدارک مورد نیاز اعتبار دهی را در زیر ارائه کرده ام. مرجع اعتبار دهی خود را در لیست زیر بیابید و برای دسترسی به سند(های) مربوط به آزمایشگاه خود، روی پیوند کلیک کنید.

 

A2LA

ANAB

PJLA

IAS

NVLAP

  1. سایر حوزه های آزمایشگاهی با قابلیت های مشابه را بررسی  کنید.

یک ترفند عالی برای توسعه دامنه تایید صلاحیت شما این است که از آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده دیگر الهام بگیرید. فقط به دامنه تایید صلاحیت آنها نگاه کنید تا ببینید آنها چگونه فعالیت های خود را فهرست می کنند.

 

بهترین بخش ماجرا  این است که اطلاعات به صورت آنلاین در دسترس است و به راحتی پیدا می شود. شما باید بتوانید نمونه های زیادی از آزمایشگاه های دیگر که فعالیت های مشابهی را انجام می دهند پیدا کنید.

 

با این حال، فقط به یک حوزه تایید صلاحیت نگاه نکنید. سعی کنید حداقل سه تا پنج دامنه را مرور کنید تا ببینید آزمایشگاه های دیگر چگونه فعالیت های خود را فهرست می کنند. 

 

به اصطلاحاتی که استفاده می کنند و نحوه ارائه اطلاعات توجه کنید. نمونه هایی را که دوست دارید پیدا کنید و آن را در دامنه تایید صلاحیت خود تکرار کنید.

 

در حالی که ممکن است این کار اضافی زیادی به نظر برسد. من قول می دهم که در طولانی مدت در وقت شما صرفه جویی می کند. وقتی مطمئن نیستید چه کاری باید انجام دهید، بایتستی زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد نحوه ارائه اطلاعات کنید که خوب نیست!

 

اکنون که یک الگو دارید و به اطلاعات مفید دسترسی دارید، وقت آن است که داده های خود را بردارید و آن را به دامنه تایید صلاحیت خود اضافه کنید.

 

مطمئن شوید که در یک زمان بر روی یک رشته یا عملکرد اندازه گیری تمرکز کنید. اگر این کار را نکنید، بی نظمی و اشتباه کردن پیش خواهد آمد. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که در حال توسعه دامنه وسیعی با فعالیت های زیاد هستید.

 

 

بدترین اشتباهی که می توانید مرتکب شوید این است که فراموش کنید یک تابع اندازه گیری را به طور کامل اضافه کنید. مگر اینکه بخواهید برای یک ممیزی اضافی هزینه کنید، باید تا دفعه بعد منتظر بمانید تا فعالیت های جدیدی را به دامنه تایید صلاحیت خود اضافه کنید.

 

بنابراین، مطمئن شوید که هر بار به یک تابع یا پارامتر اندازه گیری توجه کرده و تمرکز کنید.

 

در زیر، راهنمایی‌ هایی برای کمک به وارد کردن داده‌ ها در دامنه تایید صلاحیت خود خواهید یافت. اطلاعات را بخوانید و برای توسعه دامنه آزمایشگاهی خود استفاده کنید.

 

الف. تابع اندازه گیری / پارامتر / تجهیزات

این ستون توابع اندازه گیری و کمیت هایی را که شما مجاز به انجام آنها هستید، تعریف می کند.

 

شما می توانید توابعی مانند؛

 

  • طول،
  • ولتاژ،
  • فشار و/یا
  • درجه حرارت.

یا می توانید دامنه را تجهیز محور کنید که به طور خاص توانایی شما را به یک موقعیت خاص محدود می کند، مانند:

 

  • میکرومتر.
  • مولتی متر،
  • فشار سنج، و/یا
  • دماسنج مایع در شیشه

همانطور که می بینید، مقداری انعطاف پذیری دارید. با این حال، شما می بایستی الزامات سازمان اعتبار دهی خود را بررسی کنید تا ببینید چه نوع اصطلاحاتی را مجاز می دانند.

 

اگر در تصمیم گیری مشکل دارید، گزینه ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه مشتری شما را برای درخواست قیمت برای خدمات کالیبراسیون راهنمایی می کند.

 

ب. دامنه اندازه گیری

این ستون دامنه  تابع اندازه گیری شما را مشخص می کند.

 

سعی کنید به حداقل و حداکثر مقادیر توانایی اندازه گیری خود فکر کنید. سپس، این اطلاعات را به دامنه خود اضافه کنید.

 

مطمئن شوید که خط‌ مشی‌ ها، الزامات و راهنما های سازمان اعتبار دهی خود را مطالعه کرده‌ اید. برخی از نهادهای اعتبار دهی به شما اجازه نمی دهند که از صفر (یعنی 0) در محدوده اندازه گیری خود استفاده کنید.

 

در عوض، آنها ممکن است ترجیح دهند که شما از موارد زیر استفاده کنید.

 

  • حداقل ریزنگری محدوده اندازه گیری،
  • عبارت “تا” حداکثر مقدار محدوده، یا (up to)
  • حداقل مقداری که می خواهید آزمون، اندازه گیری و غیره کنید.

ج. عدم قطعیت CMC

این ستون برای تعریف توانمندی کالیبراسیون و اندازه گیری عملکرد اندازه گیری شما در یک دامنه اندازه گیری خاص استفاده می شود.

 

بنابراین، باید تخمین‌ های خود را از عدم قطعیت اندازه‌ گیری برای دامنه  اندازه‌ گیری موجود در حوزه تایید صلاحیت فهرست کنید.

 

هنگام فهرست‌ بندی عدم قطعیت اندازه‌ گیری، از راهنمایی‌ های خط‌ مشی ILAC P-14 و نهاد تایید صلاحیت خود پیروی کنید. عدم قطعیت CMC خود را به این صورت بیان کنید؛

 

  • یک مقدار واحد،
  • طیفی از مقادیر،
  • یک معادله (معمولا یک معادله خطی)،
  • ماتریسی از مقادیر، یا
  • یک نمودار

د. نظرات / یادداشت ها / اظهارات

این ستون برای ارائه اطلاعات اضافی مرتبط با عملکرد اندازه گیری، دامنه و عدم قطعیت CMC استفاده می شود.

 

برخی از نهادهای اعتبار دهی ممکن است از بیش از یک ستون (مانند ANAB، IAS و غیره) برای نظرات، یادداشت ها، اظهارات و غیره استفاده کنند.

 

بنابراین مطمئن شوید که از سیاست ها و راهنما های سازمان اعتبار دهی خود پیروی می کنید. همچنین، به دامنه تایید صلاحیت آزمایشگاه‌ های دیگر نگاه کنید تا بدانید چه اطلاعاتی ارائه می‌ کنند و چگونه بیان می‌ شوند.

 

اطلاعاتی که معمولاً در این بخش ها ارائه می شود ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

  • روش،
  • تجهیزات مورد استفاده،
  • مکان، و/یا
  • یادداشت ها و نظرات مهم.
  1. دامنه را همراه با درخواست خود به نهاد اعتبار دهی خود ارسال کنید.

اکنون که دامنه پیش نویس تایید صلاحیت خود را تکمیل کرده اید. فایل را به عنوان یک سند مایکروسافت ورد ذخیره کنید و یک نسخه از آن را برای مرکز اعتبار دهی خود ارسال  کنید.

 

آنها دامنه  تایید صلاحیت شما را از نظر اشتباهات بررسی می کنند و برای بررسی بیشتر به ارزیابان شما ارسال می کنند.

 

اگر ارزیابان دامنه شما را تایید کنند، برای بررسی نهایی به کمیته تایید صلاحیت ارسال می شود.

 

پس از تأیید، دامنه تایید صلاحیت شما به یک سند رسمی تبدیل می شود.

 

مرکز اعتباردهی دامنه تایید صلاحیت شما را  برای شما ارسال می کند. به‌ علاوه، در وب‌ سایت سازمان اعتبار دهی پست می‌ شود تا مشتریان بتوانند از طریق فهرست جستجوی آنلاین به آن دسترسی داشته باشند.

 

 

نمونه های دامنه تایید صلاحیت

در این بخش نمونه هایی از دامنه های تایید صلاحیت برای نهادهای اعتبار دهی مختلف در آمریکای شمالی را مشاهده خواهید کرد.

 

از این اطلاعات استفاده کنید تا ببینید هر نهاد اعتبار دهی چگونه دامنه تایید صلاحیت آزمایشگاه های خود را قالب بندی می کند. با این حال، همچنان باید مطمئن شوید که از فهرست جستجوی سازمان اعتبار دهی خود برای بررسی دامنه تایید صلاحیت آزمایشگاه‌ هایی که مشابه آزمایشگاه شما هستند، استفاده می‌ کنید.

 

آزمایشگاه کالیبراسیون معتبر A2LA

آزمایشگاه ازمون تایید صلاحیت A2LA

آزمایشگاه کالیبراسیون تایید صلاحیت شده ANAB

آزمایشگاه آزمون تایید صلاحیت شده ANAB

آزمایشگاه کالیبراسیون تایید صلاحیت شده NVLAP

آزمایشگاه تست معتبر NVLAP

آزمایشگاه کالیبراسیون  تایید صلاحیت شده PJLA

آزمایشگاه آزمون تایید صلاحیت شده PJLA

آزمایشگاه کالیبراسیون معتبر IAS

آزمایشگاه آزمون تایید صلاحیت شده IAS

نتیجه

توسعه دامنه تایید صلاحیت یک عنصر کلیدی مورد نیاز برای اعتبار دهی ISO/IEC 17025 است. تمام فعالیت هایی را که آزمایشگاه شما برای انجام آنها تایید صلاحیت خواهد بود فهرست می کند.

 

با این حال، یک عنصر کلیدی برای کسب و کار شما نیز می باشد. این سندی است که اکثر مشتریان شما (نیازمند خدمات آزمون/کالیبراسیون دارای صلاحیت) قبل از انجام تجارت با شما به آن مراجعه می کنند.

 

بنابراین، مهم است که مقداری زمان و تلاش را برای توسعه دامنه تایید صلاحیت که هم برای آزمایشگاه و هم برای مشتریان شما کاربردی باشد، اختصاص دهید.

 

غفلت از انجام این کار ممکن است بر شهرت و درآمد سالانه کسب و کار شما تأثیر منفی بگذارد.

 

در این راهنما، من یک فرآیند پنج مرحله‌ ای ساده را به شما ارائه می‌ دهم که هنگام توسعه دامنه آزمایشگاهی خود برای تایید صلاحیت  ISO/IEC 17025 باید دنبال کنید. علاوه بر این، من برای شما پیوندهای زیادی جهت دسترسی به راهنما های مفید ارائه کرده ام که می توانید از آنها برای اطمینان از رعایت الزامات استفاده کنید.

 

بدون توجه به اینکه  اولین بار تایید صلاحیت می شوید یا برای تایید صلاحیت مجدد آماده می شوید، از اطلاعات این راهنما برای توسعه دامنه تایید صلاحیت خود استفاده کنید. من قول می دهم که به شما کمک می کند تا فضای بهتری برای آزمایشگاه خود ایجاد کنید.

 

بنابراین، آن را امتحان کنید و نظر خود را در زیر بنویسید. سوالات، نکات و بازخورد خود را با من در میان بگذارید.

منبع:https://www.isobudgets.com

نویسنده پست: ghaemi mohammad

این سایت جهت ارائه اطلاعات بروز و تخصصی در حوزه سیستم های مدیریت کیفیت و اشتراک گزاردن تجربیات اینجانب در حوزه ارزیابی انطباق و ترویج و ارتقای این علم تشکیل شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *