لودر سایت

برنامه ریزی قبل از طراحی و خرید تجهیزات یا سیستم های اندازه گیری کلیدی و استراتژی اندازه گیری است. بسیاری از تصمیمات اتخاذ شده در مرحله برنامه ریزی می تواند بر جهت و انتخاب تجهیزات اندازه گیری تأثیر بگذارد. هدف چیست و چگونه از نتیجه اندازه گیری استفاده می شود؟ مرحله برنامه ریزی مسیر را تعیین می کند و تأثیر قابل توجهی بر نحوه عملکرد فرآیند اندازه گیری دارد و می تواند مشکلات احتمالی و خطای اندازه گیری را در آینده کاهش دهد.

در برخی موارد به دلیل ریسک موجود در قطعه در حال اندازه گیری یا به دلیل هزینه و پیچیدگی دستگاه اندازه گیری، مشتری OEM ممکن است از فرآیند و کمیته APQP برای تصمیم گیری در مورد استراتژی اندازه گیری در تامین کننده استفاده کند.

همه ویژگی های محصول و فرآیند به سیستم های اندازه گیری نیاز ندارند که توسعه آنها تحت این نوع بررسی قرار می گیرد. ابزارهای اندازه گیری استاندارد ساده مانند میکرومترها یا کولیس ممکن است به این استراتژی و برنامه ریزی عمیق نیاز نداشته باشند. یک قانون اساسی این است که آیا مشخصه ای که روی جزء یا سیستم فرعی اندازه گیری می شود در طرح کنترل شناسایی شده است یا در تعیین پذیرش محصول یا فرآیند مهم است. راهنمای دیگر، سطح رواداری اختصاص داده شده به یک بعد خاص است. عقل سلیم در هر صورت راهنماست.

پیچیدگی

نوع، پیچیدگی و هدف یک سیستم اندازه گیری ممکن است سطوح مختلف مدیریت برنامه، برنامه ریزی استراتژیک، تجزیه و تحلیل سیستم های اندازه گیری یا سایر ملاحظات ویژه برای انتخاب، ارزیابی و کنترل اندازه گیری را هدایت کند. ابزارها و دستگاه‌های اندازه‌گیری ساده (مانند گیج ها، نوارهای اندازه‌گیری، گیج‌های با حد ثابت یا مشخصه) ممکن است به سطح مدیریت، برنامه‌ریزی یا تجزیه و تحلیلی که سیستم‌های اندازه‌گیری پیچیده‌تر یا حیاتی‌تر نیاز دارند (یعنی مستریا مرجع، CMM، آزمون) نیاز نداشته باشند. پایه، سنجش خودکار آنلاین و غیره). هر سیستم اندازه گیری ممکن است بسته به موقعیت محصول یا فرآیند معین به برنامه ریزی استراتژیک و موشکافی کم و بیش نیاز داشته باشد. تصمیم گیری در مورد سطح مناسب باید به تیم APQP اختصاص داده شده به فرآیند اندازه گیری و مشتری واگذار شود. درجه واقعی مشارکت یا پیاده سازی در بسیاری از فعالیت های زیر باید توسط سیستم اندازه گیری خاص، در نظر گرفتن سیستم کنترل و کالیبراسیون گیج پشتیبانی، دانش عمیق فرآیند و عقل سلیم هدایت شود.

هدف فرآیند اندازه گیری را مشخص کنید

اولین قدم تعیین هدف برای اندازه گیری و نحوه استفاده از اندازه گیری است. یک تیم متقابل کارکردی که در اوایل توسعه فرآیند اندازه گیری سازماندهی شده است در انجام این کار بسیار دارای نقش مهمی است. ملاحظات خاص در رابطه با ممیزی، کنترل فرآیند، توسعه محصول و فرآیند و تجزیه و تحلیل “چرخه عمر اندازه گیری” انجام می شود.

منبع : آنالیز سیستم های اندازه گیری

نویسنده پست: ghaemi mohammad

این سایت جهت ارائه اطلاعات بروز و تخصصی در حوزه سیستم های مدیریت کیفیت و اشتراک گزاردن تجربیات اینجانب در حوزه ارزیابی انطباق و ترویج و ارتقای این علم تشکیل شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *