لودر سایت

مفهوم چرخه عمر اندازه گیری بیانگر این باور است که روش های اندازه گیری ممکن است در طول زمان با یادگیری و بهبود فرآیند تغییر کنند. به عنوان مثال، اندازه گیری ممکن است بر روی یک مشخصه محصول برای ایجاد پایداری و قابلیت فرآیند شروع شود. این ممکن است منجر به درک ویژگی های کنترل فرآیند کاربردی شود که مستقیماً بر ویژگی های قطعه تأثیر می گذارد. وابستگی به اطلاعات مشخصه بخشی کمتر می شود و طرح نمونه گیری ممکن است برای نشان دادن این درک کاهش یابد (نمونه پنج قسمت در ساعت به یک قسمت در هر شیفت کاهش می یابد). همچنین، روش اندازه‌گیری ممکن است از اندازه‌گیری CMM به نوعی از اندازه‌گیری ویژگی تغییر کند. در نهایت ممکن است مشخص شود که تا زمانی که فرآیند حفظ می شود، ممکن است به بخش بسیار کمی نظارت نیاز باشد یا ممکن است اندازه گیری و نظارت بر نگهداری و ابزارآلات تمام چیزی باشد که لازم است. سطح اندازه گیری از سطح درک فرآیند پیروی می کند.

بیشتر اندازه‌گیری‌ها و نظارت‌ها می‌تواند در نهایت به تامین‌کنندگان مواد ورودی ختم شود. اندازه‌گیری یکسان، بر روی همان مشخصه، در همان ناحیه از فرآیند، در یک دوره زمانی طولانی، شاهدی بر عدم یادگیری یا یک فرآیند اندازه‌گیری راکد است.

منبع چرخه عمر اندازه گیری : آنالیز سیستم های اندازه گیری

نویسنده پست: ghaemi mohammad

این سایت جهت ارائه اطلاعات بروز و تخصصی در حوزه سیستم های مدیریت کیفیت و اشتراک گزاردن تجربیات اینجانب در حوزه ارزیابی انطباق و ترویج و ارتقای این علم تشکیل شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *