لودر سایت

 چه کسی برای برنامه ریزی اندازه گیری باید در تحلیل «نیازها» شرکت کند؟ نمودار جریان و بحث اولیه شناسایی افراد کلیدی را تسهیل می کند.
 چرا اندازه گیری انجام خواهد شد و چگونه از آن استفاده می شود؟ آیا داده ها برای کنترل، مرتب سازی،بررسی صلاحیت و غیره استفاده خواهند شد؟ نحوه استفاده از اندازه گیری می تواند سطح حساسیت سیستم اندازه گیری را تغییر دهد.
 چه سطحی از حساسیت مورد نیاز خواهد بود؟ مشخصات محصول چیست؟ تنوع فرآیند مورد انتظار چیست؟ گیج چقدر تفاوت بین قطعات را باید تشخیص دهد؟
 چه نوع اطلاعاتی همراه با گیج ارائه می شود (به عنوان مثال، دفترچه راهنما – بهره برداری، تعمیر و نگهداری، و غیره) و چه مهارت های اولیه اپراتور مورد نیاز است؟ چه کسی آموزش را انجام خواهد داد؟
 اندازه گیری ها چگونه انجام می شود؟ آیا به صورت دستی، روی نوار نقاله متحرک، آفلاین، خودکار و غیره انجام می شود؟ آیا محل قرارگیری قطعه و یراق آلات منبع تغییرات احتمالی است؟ تماسی یا غیر تماسی؟
تجهیزات اندازه گیری چگونه کالیبره می شوند و آیا با سایر فرآیندهای اندازه گیری مقایسه می شود؟ چه کسی مسئول کالیبراسیون مراجع خواهد بود؟
 کی و کجا اندازه گیری انجام می شود؟ آیا قطعه تمیز، روغنی، گرم و غیره خواهد بود؟

تحقیق در مورد روشهای مختلف فرآیند اندازه گیری

روش های اندازه گیری فعلی باید قبل از سرمایه گذاری در تجهیزات جدید مورد بررسی قرار . روش های اندازه گیری اثبات شده ممکن است عملکرد قابل اعتمادتری را ارائه دهند. در صورت امکان، از تجهیزات اندازه گیری استفاده کنید که سابقه کار ثابت شده ای دارند.

توسعه و طراحی مفاهیم و پیشنهادات

در حین و پس از ساخت تجهیزات اندازه گیری و توسعه فرآیند اندازه گیری (روش ها، آموزش، مستندسازی و غیره)، مطالعات تجربی و فعالیت های جمع آوری داده ها انجام خواهد شد. این مطالعات و داده‌ها برای درک این فرآیند اندازه‌گیری مورد استفاده قرار خواهند گرفت تا این فرآیند و فرآیندهای آینده بهبود یابد.

منبع : آنالیز سیستم های اندازه گیری

نویسنده پست: ghaemi mohammad

این سایت جهت ارائه اطلاعات بروز و تخصصی در حوزه سیستم های مدیریت کیفیت و اشتراک گزاردن تجربیات اینجانب در حوزه ارزیابی انطباق و ترویج و ارتقای این علم تشکیل شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *