لودر سایت
سیستم مقادیر

سیستم مقادیر ، مجموعه ای از کمیت ها همراه با مجموعه ای از معادلات غیر متضاد مربوط به آن کمیت ها

در عمل، شناسایی مجموعه‌ای از کمیت‌ها که می‌توان همه کمیت‌های دیگر را از آن استخراج کرد، مفید است. چنین مجموعه ای یک سیستم کمیت است.
در هر سیستم کمیت‌ها، کمیت‌های پایه‌ای که مجموعه را تشکیل می‌دهند، طبق تعریف، مستقل از یکدیگر در نظر گرفته می‌شوند – آنها را نمی‌توان به‌عنوان حاصلضرب کمیت‌های پایه دیگر توصیف کرد.
انتخاب این مقادیر به صورت قراردادی است. انتخاب های دیگر نیز به همان اندازه معتبر هستند، مشروط بر اینکه با تعریف مطابقت داشته باشند.
با این حال، یک سیستم کمیت خاص توافق شده و اتخاذ شده است. کنوانسیون متر یک ساختار سازمانی دائمی را برای دولت‌های عضو ایجاد کرد تا در همه موضوعات مربوط به واحدهای اندازه‌گیری به توافق مشترک عمل کنند. این امر منجر به ایجاد دفتر بین المللی اوزان و معیارها (BIPM) شد. هفت کمیت پایه که توسط کنفرانس عمومی وزن‌ها و اندازه‌ها (CGPM) توافق و تعریف شده‌اند، در جدول 1 نشان داده شده‌اند. این سیستم بین‌المللی مقادیر نامیده می‌شود.

مرجع: Terminology in Analytica Measurement Introduction to VIM 3

نویسنده پست: ghaemi mohammad

این سایت جهت ارائه اطلاعات بروز و تخصصی در حوزه سیستم های مدیریت کیفیت و اشتراک گزاردن تجربیات اینجانب در حوزه ارزیابی انطباق و ترویج و ارتقای این علم تشکیل شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *