لودر سایت

قواعد تصمیم گیری برای روش صحه گذاری

انواع خاصی از آزمون با استفاده از رویه یا روشی “صحه گذاری شده” انجام می­شود. برای مثال، این گستره تا حد زیادی در روش­ های کاملاً صحه گذاری شده تحلیلی (مثلاً پیروی از ISO 5725) تا روش­ های “صنعتی پذیرفته شده” (مثلاً براساس اصول قانونی پذیرفته شده موقت) پایدار است.

درجه ­ای که عدم قطعیت در یک روش یا استاندارد گنجانده شده است ممکن است روشن و صریح باشد، به عنوان مثال یک روش برآورد عدم قطعیت ممکن است به سادگی نیاز به ترکیب عوامل ویژه آزمایشگاه برای بدست آوردن عدم قطعیت اندازه ­گیری نهایی را بیان کند.

در این موارد، تصمیم ­گیری در مورد چگونگی در نظر گرفتن عدم قطعیت اندازه ­گیری معمولاً روشن است. به عنوان مثال، در زمینه آزمون محیطی قانونی (مانند آزمون MCERTS خاک و آب)،  عدم قطعیت اندازه ­گیری معمولاً از طریق مشخصه ­های عملکردی تعریف شده برای دقت (تکرارپذیری و/یا تجدیدپذیری) و گرایش (روش و/یا آزمایشگاه) که در طول صحه ­گذاری اینکه توزیع ­های عمده در عدم قطعیت هستند، ایجاد شده است.

از سوی دیگر، در شرایط دیگر (مانند آزمون انتشار دود) ارزیابی دقیق­ تری از عدم قطعیت و یک قاعده تصمیم­ گیری که از ارائه نتایج ساده پرهیز می­کند،  همراه با بیانیه­ ای  از مقدار حد مربوطه، مورد نیاز است. (یعنی مقدار اندازه­ گیری شده و عدم قطعیت اندازه ­گیری دقیق ارزیابی شده). به معنای کلی ­تر، این رویکرد (اخیر) این مزیت را دارد که مشتری به جای اینکه متعهد شود، تصمیم خود را در گزارش آزمون یا کالیبراسیون در زمان اندازه ­گیری ثبت کند، می­تواند تصمیم خود را درباره قابل قبول بودن نتیجه بنابر راحتی و کاربرد خود بگیرد.

 آژانس محیط زیست انگلستان و  ولز  که بر برنامه صدور گواهینامه نظارت می­کند. این برنامه، چارچوب برای کسب و کارها جهت  تأمین الزامات کیفی را فراهم می­کند. انطباق با MCERTS باعث اطمینان EA در نظارت بر انتشار گازهای گلخانه ای به محیط زیست می­شود.

 

نویسنده پست: ghaemi mohammad

این سایت جهت ارائه اطلاعات بروز و تخصصی در حوزه سیستم های مدیریت کیفیت و اشتراک گزاردن تجربیات اینجانب در حوزه ارزیابی انطباق و ترویج و ارتقای این علم تشکیل شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *