لودر سایت
استفاده-از-اطلاعات-عدم-قطعیت-در-ارزیابی-انطباق

پیش­گفتار

در زمان ویرایش اول، کار در مورد ارزیابی انطباق در حوزه­ های دیگر به خصوص مهندسی و آزمون­ های محصولات  الکتریکی و مکانیکی انجام شده است و سند از اصول مندرج در ASME B89.7.3.1-2001  پیروی می­کرد.

Compliance و Conformity اصطلاح­ های نزدیک به هم هستند. سازمان جهانی استانداردسازی معمولا از واژه conformity استفاده می­کند; ASME “مطابقت با مشخصات” را در نظر می­گیرد. ارزیابی انطباق با این حال می ­تواند شامل طیف گسترده ­ای از فعالیت ­ها، از آزمون محصول تا بازرسی و صدور مجوز باشد. این راهنمای یوراكم در خصوص ارزیابی انطباق، اساساً به بررسی انطباق نتایج اندازه­ گیری با حدود مجاز مربوط می­ شود. (به عنوان مثال مشخصات، رواداری، اسناد نظارتی یا حدود قانونی) بنابراین این راهنما از اصطلاح­های”انطباق” یا “ارزیابی انطباق” در رابطه با تصمیمات، در خصوص انطباق با حدود اعلام شده، استفاده می­کند. در استاندارد ISO / IEC 17025، انطباق نتیجه اندازه ­گیری با حدود اظهار شده غالباً به عنوان مبنای “بیانیه انطباق” استفاده می­شود.

این ویرایش،  جهت در نظر گرفتن توسعه مربوط به رهنمودهای مرتبط با قواعد تصمیم ­گیری و بیانیه­ های انطباق (ILAC G8) و ارزشیابی داده ­های اندازه­ گیری – نقش عدم قطعیت اندازه­ گیری در ارزیابی انطباق ((JCGM 106 اصلاح شده است.

تغییرات عمده در ویرایش دوم عبارتند از:

  • لیستی از اختصارات و نمادها اضافه شده است.
  • ایده حد پذیرش معرفی شده است.
  • قواعد تصمیم­ گیری که نتایج مشروط یا غیرقطعی را ارائه می­دهند. (گاهی اوقات قواعد تصمیم ­گیری غیر باینری نامیده می­شوند)
  • استفاده از توزیع لگاریتمی-نرمال برای برخی موارد نامتقارن معرفی شده است.
  • پیوست C جهت معرفی ریسک ­های جهانی و ویژه اضافه شده است.

دانلود استفاده از اطلاعات عدم قطعیت در ارزیابی انطباق

نویسنده پست: ghaemi mohammad

این سایت جهت ارائه اطلاعات بروز و تخصصی در حوزه سیستم های مدیریت کیفیت و اشتراک گزاردن تجربیات اینجانب در حوزه ارزیابی انطباق و ترویج و ارتقای این علم تشکیل شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *