لودر سایت

چه فعالیت هایی باید برای نگهداری پیشگیرانه برنامه ریزی شود (مانند روانکاری، تجزیه و تحلیل ارتعاش، یکپارچگی پروب، تعویض قطعات، و غیره)

برنامه ریزی فعالیت های نگهداری پیشگیرانه باید با شروع برنامه ریزی فرآیند اندازه گیری همزمان باشد. بسیاری از فعالیت ها مانند تخلیه روزانه فیلترهای هوا، روانکاری یاتاقان ها پس از تعداد ساعات کاری تعیین شده و غیره را می توان قبل از ساخت، توسعه و اجرای کامل سیستم اندازه گیری برنامه ریزی کرد. در واقع این ارجح است و برنامه ریزی اندازه گیری پیشرفته و هزینه ها را بهبود می بخشد. روش‌های جمع‌آوری داده‌ها و توصیه‌های نگهداری مرتبط با این فعالیت‌ها را می‌توان از سازنده اصلی دریافت کرد، یا توسط مهندسین کارخانه، تولید و پرسنل با کیفیت توسعه یافت. پس از اجرای فرآیند اندازه گیری و استفاده، داده های مربوط به عملکرد فرآیند اندازه گیری باید جمع آوری و در طول زمان رسم شوند. برای تعیین پایداری سیستم می توان از روش های تحلیلی ساده (نمودار اجرا، تحلیل روند) استفاده کرد. در نهایت، همانطور که قضاوت در مورد پایداری سیستم حکم می کند، روال های نگهداری پیشگیرانه را می توان بر این اساس برنامه ریزی کرد. انجام تعمیرات پیشگیرانه بر روی یک سیستم پایدار، بر اساس اطلاعات سری زمانی، نسبت به انجام تعمیرات پیشگیرانه روی یک سیستم با تکنیک های سنتی، ضایعات کمتری خواهد داشت.

مشخصات فنی

مشخصات به عنوان دستورالعملی برای مشتری و تامین کننده در فرآیند طراحی و ساخت عمل می کند. این دستورالعمل ها در خدمت استانداردهای قابل قبول است. استانداردهای قابل قبول را می توان در دو دسته در نظر گرفت:

 استانداردهای طراحی
 استانداردهای ساخت

قالب استانداردهای طراحی بسته به اینکه چه کسی برای پروژه پرداخت می کند ممکن است متفاوت باشد. مسائل مربوط به هزینه ممکن است بر قالب تأثیر بگذارد. به طور کلی، داشتن جزئیات طراحی مستند به اندازه کافی ایده خوبی است که طراحی ممکن است به قصد اصلی توسط هر سازنده واجد شرایطی ساخته یا تعمیر شود، با این حال، این تصمیم ممکن است ناشی از هزینه و اهمیت باشد. قالب مورد نیاز طرح نهایی ممکن است نوعی طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) یا نقشه های مهندسی کپی باشد. ممکن است شامل استانداردهای مهندسی انتخاب شده از استانداردهای OEM، SAE، ASTM یا سازمان های دیگر باشد و تامین کننده گیج باید به آخرین سطح دسترسی داشته باشد و این استانداردها را درک کند. OEM ممکن است نیاز به استفاده از استانداردهای خاص در مرحله طراحی یا ساخت داشته باشد و حتی ممکن است قبل از اینکه سیستم اندازه گیری برای استفاده منتشر شود، به تأییدیه های رسمی نیاز داشته باشد.

استانداردهای ساخت تلورانس هایی را که سیستم اندازه گیری باید بر اساس آن ساخته شود را پوشش می دهد. رواداری ساخت باید بر اساس ترکیبی از قابلیت های فرآیند مورد استفاده برای تولید گیج یا جزء گیج و بحرانی بودن اندازه گیری مورد نظر باشد. رواداری ساخت نباید تنها یک درصد معین از رو محصول باشد.

منبع هماهنگی مبنا : آنالیز سیستم های اندازه گیری

نویسنده پست: ghaemi mohammad

این سایت جهت ارائه اطلاعات بروز و تخصصی در حوزه سیستم های مدیریت کیفیت و اشتراک گزاردن تجربیات اینجانب در حوزه ارزیابی انطباق و ترویج و ارتقای این علم تشکیل شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *