لودر سایت

آنالیز سیستم های اندازه گیری

داده‌های اندازه‌گیری بیشتر از گذشته و به روش‌های بیشتری استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، تصمیم برای تنظیم فرآیند تولید در حال حاضر معمولاً بر اساس داده های اندازه گیری است. داده‌ها یا برخی از آمارهای محاسبه‌شده از آنها، با محدودیت‌های کنترل آماری برای فرآیند مقایسه می‌شوند و اگر مقایسه نشان دهد که فرآیند خارج از کنترل آماری است، نوعی تنظیم انجام می‌شود. در غیر این صورت، فرآیند مجاز است و بدون تنظیم اجرا شود که یکی از کاربرد های آنالیز سیستم های اندازه گیری می باشد.

یکی دیگر از کاربردهای داده های اندازه گیری تعیین اینکه آیا بین دو یا چند متغیر رابطه معناداری وجود دارد. به عنوان مثال، ممکن است  که یک بعد بحرانی در یک قطعه پلاستیکی قالب‌گیری شده با دمای مواد خوراک مورد شک قرار گیرد. این رابطه احتمالی را می توان با استفاده از یک روش آماری به نام تحلیل رگرسیون برای مقایسه اندازه گیری های بعد بحرانی با اندازه گیری دمای مواد خوراک مورد مطالعه قرار داد. مطالعاتی که چنین روابطی را بررسی می‌کنند، نمونه‌هایی از آنچه دکتر W. E. Deming آن را مطالعات تحلیلی می‌نامد هستند.

به طور کلی، یک مطالعه تحلیلی مطالعه ای است که دانش را در مورد سیستم علل مؤثر بر فرآیند افزایش می دهد. مطالعات تحلیلی یکی از مهمترین کاربردهای داده های اندازه گیری است زیرا در نهایت منجر به درک بهتر فرآیندها می شود. مزیت استفاده از روش مبتنی بر داده تا حد زیادی با کیفیت داده های اندازه گیری مورد استفاده تعیین می شود. اگر کیفیت داده پایین باشد، احتمالاً مزیت این روش پایین خواهد بود. به طور مشابه، اگر کیفیت داده ها بالا باشد، احتمالاً سود نیز بالا خواهد بود. برای اطمینان از اینکه سود حاصل از استفاده از داده های اندازه گیری و آنالیز سیستم های اندازه گیری به اندازه کافی زیاد است که هزینه به دست آوردن آن را تضمین کند، باید به کیفیت داده ها توجه شود.

دانلود  MEASUREMENT SYSTEMS ANALYSIS

نویسنده پست: ghaemi mohammad

این سایت جهت ارائه اطلاعات بروز و تخصصی در حوزه سیستم های مدیریت کیفیت و اشتراک گزاردن تجربیات اینجانب در حوزه ارزیابی انطباق و ترویج و ارتقای این علم تشکیل شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *